Popularny przewoźnik UPS obecnie jest na etapie zwalniania około 30 pracowników z działów obsługi klienta. Być może pracę straci więcej osób. Zwolnienia wynikają przede wszystkim z konsolidacji działań w centrum w Łodzi, a tym samym zmianą sposobu zarządzania firmą.
W styczniu z UPS odeszły 4 osoby w Poznaniu i 25 w Mysłowicach. Działania związane z obsługą klienta są stopniowo przenoszone do centrum firmy w Łodzi. To planowana strategia UPS, która ma w przyszłości zagwarantować marce dobrą pozycję na rynku oraz oczywiście najwyższy poziom usług dostosowanych do potrzeb wymagających klientów. Strategia UPS zakłada kolejne zwolnienia przede wszystkim pracowników działów obsługi klienta, ale ominą samych kurierów. Koncentracja działań firmy w Łodzi obejmie nie tylko krajowe procesy, które obsługuje UPS, ale również te europejskie.
Pracownicy biorą pod uwagę dużą falę zwolnień w oddziale w Warszawie. Co istotne, istnieje podejrzenie, że sam proces będzie przebiegał falami, a tym samym pracownicy nie skorzystają na opcji zwolnień grupowych, które są kosztowne dla przedsiębiorstwa. Sam UPS informuje, że proces zakończy się w drugim kwartale 2020 i nie wpłynie na jakość wykonywanych usług. Przewoźnik jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych firm logistycznych oraz kurierskich i działa na rynku od przeszło 100 lat. Na całym świecie zatrudnia około miliona osób.
Sprawdź, jak wysyłać z UPS