Coraz więcej Polaków decyduje się na odbiór paczki w punkcie. To wygodne rozwiązanie, które oszczędza czas, sprawia, że nie trzeba czekać na kuriera, a także jest tańsze. Dużym powodzeniem cieszą się sklepy sieci Żabka ze względu na atrakcyjne lokalizacje, korzystne godziny otwarcia także w dni wolne od pracy.
Klienci Żabki chętnie odbierają w sklepach paczki, które są nadawane za pośrednictwem Poczty Polskiej. Monopolista zakłada, że w tym roku tak doręczonych paczek będzie minimum 50%. Ten cel jest możliwy do osiągnięcia, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że w ubiegłym roku odebrano ponad 6,5 miliona przesyłek właśnie w Żabce, a tym samym spełniły się założenia analityków Poczty Polskiej. Wzrost faktycznie robi wrażenie i z pewnością ten trend będzie się umacniać, ponieważ w 2019 roku zakończyło się udostępnianie opcji „Odbiór w Punkcie” w całej sieci Żabka. Niezmiennie jednak to placówki pocztowe nadal są liderem w branży.
Sklepy Żabka konkurują z placówkami pocztowymi. Z jednej strony dysponują zdecydowanie mniejszym miejscem na magazynowanie przesyłek, choć w tym wypadku klienci bardzo szybko je odbierają, Z drugiej strony w tym roku sieć planuje otworzyć kolejnych kilkaset sklepów, co oznacza oczywiście więcej miejsc do odbierania paczek. Ma ich być ponad 6 tysięcy. I właśnie ten argument ma wpłynąć na to, że w Żabce zwiększy się ilość odbiorów o co najmniej 50% w stosunku do roku 2019. To bardzo dobra informacja szczególnie dla klientów branży e-commerce.
Sprawdź ofertę Poczty Polskiej