Początek roku to czas na podsumowania. DPD przeanalizowało przychody w 2019 roku, które osiągnęły 7,8 miliarda euro. Wzrost firma zanotowała również w Polsce.
Kurierzy Grupy DPD w 2019 roku dostarczyli na świecie 1,3 miliarda przesyłek. Co za tym idzie, wzrost przychodu szacowany jest na 6,7% w stosunku do 2018. Ten trend jest zależny przede wszystkim od dynamiki rozwoju w sektorze B2C, który odnotował wzrost szacowany na 9%. Z drugiej strony to właśnie segment B2B w dalszym ciągu zajmuje 55% wolumenu.
W Polsce spółka DPD notuje jeszcze wyższe wzrosty, co jest związane z aktywnie rozwijającym się rynkiem usług. Przychody w naszym kraju zwiększyły się o 18%, a dla porównania w Wielkiej Brytanii o 5,7%, we Francji o 5,5%, a w Niemczech o 4,5%. DPD podkreśla również, że pomimo wyjścia Anglii z Unii Europejskiej firma będzie działać na niezmienionym poziomie.
W planach DPD zamierza wdrożyć systemy, które będą wpływać na zrównoważony rozwój firmy w różnych jej obszarach. Przede wszystkim do roku 2025 przewoźnik chce zmniejszyć emisję CO₂ o 30% i już teraz na przykład w Paryżu przesyłki są dostarczane są przy wykorzystaniu pojazdów niskoemisyjnych. To wystarczyło, by zredukować emisję CO₂ o 87%. W Wielkiej Brytanii regularnie jeździ ponad 139 samochodów z napędem elektrycznym. Tak zwane „doręczenia przyjazne dla środowiska” są realizowane także w Warszawie, Berlinie, Hamburgu, Madrycie i Tallinie.
Każdego dnia grupa DPD dostarcza klientom indywidualnym i biznesowym 5,3 mln przesyłek. Dla firmy pracuje 77 tysięcy kurierów, którzy działają pod markami DPD, Chronopost, SEUR i BRT. Na całym świecie działa również 46 tysięcy punktów Pickup. W Polsce z DPD współpracuje 6 tysięcy kurierów, a w całym kraju rozlokowanych jest 2,5 tysiąca punktów nadań i odbiorów Pickup oraz oddziałów.
Sprawdź ofertę DPD