Analogicznie do rozwiązań proponowanych przez Amazon także InPost wprowadza fullfilment dla rynku e-commerce. Udostępnienie przedsiębiorcom usługi skalowanego magazynu z gwarantowanym terminem wysyłki to doskonała propozycja dla mniejszych i większych sklepów internetowych.
Przede wszystkim InPost gwarantuje szybką realizację zleceń z magazynu, co jest niezwykle ważnym argumentem zarówno dla branży e-commerce, jak i klientów. Fullfilment od InPostu jest najlepszym rozwiązaniem dla firm, które nie chcą wynajmować przestrzeni magazynowej, a z drugiej strony potrzebują szybkiej realizacji zleceń do konsumentów indywidualnych. Najczęściej z tego rozwiązania korzystają te sklepy internetowe, które mają zapas marży i działają w modelu direct to consumer. Z tego korzysta wielu producentów, którzy uruchamiają sprzedaż bezpośrednio przez własną stronę www. Fullfilment od InPostu jest uruchamiany obok sortowni przewoźnika. Tym samym skraca się czas wysyłki, a także automatyzuje się wszystkie procesy związane z nadawaniem paczek począwszy od przetwarzania zamówienia, poprzez kompletowanie i wysyłkę z magazynu. Poza tym to właśnie pracownicy InPost przyjmują nowe dostawy towaru i je weryfikują. Tym samym procesy magazynowe przebiegają bez konieczności ingerencji właściciela. Dostawy w ramach Fullfilment od InPostu są realizowane zarówno przez kurierów firmy, jak i przez usługę paczkomatów.
Przede wszystkim usługa Fullfilment od InPostu odciąża branżę e-commerce konieczność zajmowania się szeregiem logistycznych czynności, a także koniecznością wynajmowania dużych przestrzeni magazynowych. Takie rozwiązanie obniża również koszty o 10-13%. Poza samą powierzchnią magazynową InPost oferuje kompleksową obsługę klienta B2B, obsługę zwrotów w aplikacji internetowej zgodnie z wytycznymi e-sklepu, a także zabezpieczenie opakowań w standardowych wymiarach w atrakcyjnych cenach. Koszty usługi naliczane są w modelu ‘pay-as-you-go’ – czyli po jej wykonaniu. W praktyce kosztują tylko zrealizowane operacje.