Według wszystkich możliwych prognoz popularność zakupów w sieci będzie coraz większa także w sektorze międzynarodowym. Dodatkowo zakaz handlu w niedzielę umocnił rynek e-commerce . Ten trend niewątpliwie wpływa na ilość wysyłanych przesyłek kurierskich, o które skutecznie zabiegają rożne firmy, oferując swoim klientom nowoczesne rozwiązania, przyjazne aplikacje czy też zakres usług przyjaznych dla firm i odbiorców indywidualnych. Przede wszystkim jednak przewoźnicy konkurują między sobą ceną.
Nie ulega wątpliwości, że przesyłki kurierskie krajowe i zagraniczne stale drożeją. Walka o klienta pomiędzy kurierami, pocztą i paczkomatami staje się więc pewnego rodzaju kompromisami pomiędzy ceną a jakością realizowanych usług. Odbiorcom oraz sklepom zależy przede wszystkim na tym, by tanie paczki docierały w jak najkrótszym terminie, a w sytuacji, gdy rynek e-commerce jest coraz bardziej dynamiczny, to przewoźnicy muszą szybko za zmianami nadążać. Z drugiej strony to właśnie koszty pracownicze sprawiają, że transport drożeje i terminy dostaw się wydłużają. Wiele firm decyduje się więc na takie zarządzenie ofertą oraz kontakt z klientem, by budować wiarygodność i kształtować przywiązanie do marki. To o tyle istotne, że klienci sklepów internetowych mają coraz więcej możliwości w wyborze sposobów dostawy. Ten rynek w dalszym ciągu jest zdominowany przez tanich kurierów, na drugim miejscu są paczkomaty, a wiele osób odbiera przesyłki osobiście. Warto zauważyć, że ciekawym trendem jest odbiór w punkcie. Niezmiennie najczęściej wybierane są oferty Poczty Polskiej, a spośród przewoźników prym wiedzie kurier DPD, a zaraz po nim kurier GLS.