Wśród przedsiębiorstw z różnych sektorów, a szczególnie branży e-commerce, coraz popularniejsze są usługi, które ułatwiają zarządzanie różnego rodzaju procesami. Mogą one obejmować na przykład pakowanie, magazynowanie i wysyłkę produktów. Właśnie na tym w dużym skrócie polega Fulfillment w InPost.
Inpost Fulfillment to usługa szyta na miarę potrzeb nowoczesnych firm. Pozwala na outsourcing procesów logistycznych, a tym samym zwalnia przedsiębiorcę z konieczności magazynowania, pakowania i wysyłki towarów, które sprzedaje, co pozwala zaoszczędzić nie tylko czas, ale i pieniądze.
Z usługi Inpost Fulfillment korzysta przede wszystkim sektor e-commerce. To szereg procesów, których zadaniem jest sprzedaż i dostarczanie produktów klientom. Samo magazynowanie i pakowanie towarów zajmuje bardzo dużo czasu i generuje koszty szczególnie w okresach przedświątecznych oraz w trakcie wyprzedaży. Inpost Fulfillment odciąża przedsiębiorcę i daje okazję, by zlecić większość procesów logistycznych podwykonawcy. Znany przewoźnik nie tylko ma duże doświadczenie w obsłudze sklepów internetowych, ale również dysponuje odpowiednią bazą, która umożliwia realizowanie różnych zleceń w imieniu przedsiębiorcy. W ofercie Inpost Fulfillment znaleźć można obsługę dostaw, magazynowanie towaru oraz oczywiście kompletowanie i wysyłkę zamówień. Może być ona wykonywana przez różne firmy kurierskie. Poza tym InPost proponuje również szereg usług dodatkowych takich jak na przykład dodawanie do przesyłek materiałów promocyjnych, zmiana etykiet i opakowań oraz obsługa zwrotów.
Przede wszystkim Inpost Fulfillment sprawia, że sklep internetowy nie musi posiadać przestrzeni magazynowej. Z drugiej strony zawsze ma wgląd w aktualny stan produktów oraz statusu realizacji zamówień i na przykład liczby zwrotów. Poza tym że tego typu outsourcing minimalizuje koszty działania sklepu internetowego, to także oszczędza tak ważny czas i sprawia, że przedsiębiorca nie musi zajmować się szeregiem różnych czynności związanych z magazynowaniem, pakowaniem (także towarów wrażliwych takich jak biżuteria czy perfumy) czy wysyłką towarów, a może się zająć samą sprzedażą i rozwojem marki. Fulfillment to także opcja przyjmowania zwrotów, wstępna weryfikacja produktów, zakup opakowań oraz dołączanie do wysyłki dodatkowych materiałów reklamowych, co jest częstą praktyką przy akcjach promocyjnych. Poza tym możliwe jest etykietowanie produktów, co sprawdza się w przypadku importowania towarów i wprowadzania ich na teren Unii Europejskiej. Inpost Fulfillment to również duże korzyści dla klientów sklepu internetowego. Przede wszystkim znacznie skraca czas dostawy towarów. Zamówienie złożone do godziny 20:00 zostanie nadane tego samego dnia kurierem lub do paczkomatu.
Inpost Fulfillment może być wdrożony na wszystkich największych platformach sprzedażowych, magazynowych i księgowych. Sam outsourcing pozwala także wyeliminować koszty utrzymania magazynu, zarządzania stanami magazynowymi i zakupu materiałów operacyjnych. Obniża także koszty personelu. I dlatego z tego rozwiązania korzysta coraz więcej przedsiębiorców.
Sprawdź, jak wysłać z InPost