Koronawirus paraliżuje różne gałęzie gospodarki i życia społecznego oraz na branżę kurierską. Przewoźnicy zaczynają wdrażać plany awaryjne na wszystkich etapach działalności. W dużym stopniu polegają one na tym, by uniezależnić się od czynników zewnętrznych.
Tak swoją strategię opisują specjaliści DHL. Firma jest w stanie również wyłączyć wybrane jednostki z procesu organizacyjnego. Warto pamiętać, że przewoźnicy tacy jak DPD czy GLS dostarczają również przesyłki w Chinach i we Włoszech nawet w tak zwanych czerwonych strefach. W tych krajach działa również poczta, a UPS i FedEx niezmiennie realizują dostawy lotnicze.
InPost wdrożył ścisłą kontrolę pracowników i wprowadził procedury ochronne. Przede wszystkim będzie chodzić o to, by utrzymać łańcuch dostaw i całą logistykę. Plan kryzysowy wprowadziła również Poczta Polska, która zamierza sprawnie działać nawet przy ograniczonych zasobach.