Poczta Polska, idąc z duchem czasów, wprowadza aplikację mobilną na smartfony oraz panel do zarządzania przesyłkami dla osób korzystających z komputerów. Podpisała umowę na wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego, co niewątpliwie ułatwi klientom zarządzanie różnego rodzaju usługami.
Wdrożeniem systemu zajmie się spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe, firma z Grupy Kapitałowej PP. Umowa obejmuje zaprojektowanie, wytworzenie i wdrożenie aplikacji mobilnej oraz paneli: centralnego i klienta. Dzięki temu z poziomu urządzenia przenośnego lub komputera będzie można obsługiwać przesyłki KEP (kurierskie, pocztowe i ekspresowe) – nadawać, śledzić trasę, odbierać w automatach paczkowych, skrzynkach lub w punktach partnerskich. Poza tym w panelu klienci będą mogli również szybko wyszukać placówki pocztowe oraz punkty, w których można nadawać i odbierać paczki, a z czasem także korzystać z e-usług.
Projektowana aplikacja ma być przejrzysta, wygodna i funkcjonalna zarówno w wersji mobilnej, jak i w formie desktopowej. Tym samym Poczta Polska skutecznie odpowiada na potrzeby i oczekiwania klientów oraz rynku. Niezmiennie chodzi o to, by wszystkie procesy przebiegały lepiej, szybciej i sprawniej, a teraz także bez konieczności wychodzenia z domu. W dobie dynamicznie rozwijającego się rynku e-commerce taka inwestycja staje się koniecznością. Aplikacja wpisuje się również doskonale w strategię rozwoju Poczty Polskiej, która od kilku lat wchodzi w erę cyfryzacji i jest na etapie niezwykle istotnej transformacji biznesowej. Wdrażane zmiany wpisują się w preferencje klientów, a własny software house, który odpowiada za zbudowanie zdolności całej Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej do samodzielnego wytwarzania i utrzymania kluczowych systemów i narzędzi IT, stał się strategicznym elementem programu.
Od października tego roku trwają prace nad nowym systemem informatycznym do zarządzania procesami logistycznymi TMS (Transportation Management System). Z pewnością wpłynie to na szybkość doręczeń oraz oszczędność surowców. Inwestycje w automatyzację w trzyletnim planie mają kosztować około 1,2 miliarda złotych. Działania są szczególnie związane z kluczowymi kierunkami rozwoju Poczty Polskiej takimi jak usługi kurierskie. Będą to inwestycje w sortery paczkowe, modernizacja floty samochodowej, nowe punkty odbioru i transformacja Pocztexu. Poza tym istotnym elementem będą również rozwiązania informatyczne dla klientów – czyli przyjazne oprogramowanie do wygodnej obsługi przesyłek, a to niewątpliwie wpłynie na jakość usług świadczonych przez Pocztę Polską.
Sprawdź ofertę Poczty Polskiej