Poczta Polska coraz bardziej inwestuje w sieć maszyn paczkowych. Obecnie wybiera nazwę dla automatów do odbioru i nadawania przesyłek. Sieć powstaje w całej Polsce, a monopolista na rynku paczkowym rozważa trzy warianty nazwy: paczka box, pocztobox i smartbox. Chodzi o to, by znaleźć chwytliwe określenie, które stanie się dobrą alternatywą dla znanych na rynku paczkomatów.
Paczkomaty to nazwa automatów obsługiwanych przez konkurencję Poczty Polskiej,czyli InPost. Poczta nie może skorzystać poza tym z określenia “paczkomat”, ponieważ zostało ono zastrzeżone w 2016 roku. InPost obie nazwy objął ochroną znaku towarowego. Poczta staje więc przed koniecznością znalezienia innego określenia, które będzie oddawało ideę, a z drugiej strony zostanie dobrze przyjęte przez klientów. Nazwa handlowa ma promować sieć automatów, które są dedykowane przede wszystkim do obsługi sektora e-commerce. Do końca roku na terenie Polski zostanie uruchomionych 200 automatów paczkowych. Inwestycja powstaje we współpracy z firmą Swipbox. Już wiadomo, że połowa z urządzeń będzie ulokowana przy sklepach marki Biedronka. Pozostałe staną w wydzielonych strefach placówek Poczty Polskiej i będą dostępna całodobowo. W fazie testów maszyny staną w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu, Trójmieście, Szczecinie oraz Rzeszowie.
Automaty paczkowe to jeden z najpopularniejszych sposobów odbierania przesyłek i najczęściej z tej alternatywy korzystają klienci sklepów internetowych. Uzupełniają one ofertę „odbiór w punkcie”, która jest przez Pocztę Polską rozwijana od 2014 roku i obecnie obejmuje ponad 11,5 tys. punktów między innymi w sklepach Żabka, na stacjach Orlenu i w kioskach Ruchu. Ta sieć będzie się dalej rozszerzać i ważną jej częścią będzie również 2,5 tysiąca placówek agentów pocztowych. Poczta Polska prowadzi również negocjacje z kolejnymi partnerami – szczególnie z rozpoznawalnymi sieciami handlowymi. Celem jest to, by jak najbardziej zagęścić punkty odbioru przesyłek, by klienci mogli znaleźć idealne miejsce blisko domu, pracy, sklepu, w którym robią zakupy.
Sprawdź ofertę Poczty Polskiej