Stale rośnie ilość przesyłek kurierskich. Jest to niewątpliwie zawiązane z bardzo dynamicznym rozwojem rynku e-commerce. Niezmiennie również ponad połowa sklepów internetowych korzysta z usług Pocztexu praz Poczty Polskiej. W drugiej kolejności wybierana jest opcja odbioru w punkcie. To wygodny sposób, ponieważ nie ogranicza klientów i nie zmusza do oczekiwania na przyjazd kuriera. W każdym dogodnym momencie mogą oni odbierać przesyłki w placówkach pocztowych, na wybranych stacjach Orlen, w kioskach Ruchu oraz w sklepach Żabka i Freshmarket. Ten sposób dostaw wybiera 30% użytkowników sklepów. Co istotne to również ekonomiczne i wygodne wyjście dla przewoźników.
Pocztex i usługi paczkowe Poczty Polskiej swoją popularność zawdzięczają w dużej mierze przywiązaniu klientów do marki oraz różnym dostępnym opcjom. Z założenia to małe i średnie przedsiębiorstwa najczęściej korzystają z oferty, a w paczkach znajdują się głównie wyposażenie dla domu i ogrodu, artykuły dla dzieci, artykułu biurowe oraz odzież, obuwie i kosmetyki. To właśnie najczęściej sprzedawane rzeczy w sklepach internetowych.
Szybko rozwija się również usługa odbiór w punkcie. Klienci Poczty Polskiej mają do dyspozycji 10 800 punktów odbioru: placówki i automaty pocztowe, sklepy Żabka i Freshmarket, stacje paliw Orlen oraz kioski Ruchu. W ten sposób przy robieniu codziennych zakupów, tankowaniu samochodu czy też w drodze z pracy można każdą przesyłkę odebrać. To klienci decydują, kiedy się zgłoszą po paczkę, a Poczta Polska stale udoskonala ofertę i dostosowuje ją do faktycznych potrzeb klientów. A to sprawia, że niezmiennie jest liderem na rynku. Zarówno inwestycje w infrastrukturę, nowe sortownie, jak i zmiana sposobu myślenia o dostarczaniu paczek powodują, że Poczta Polska może proponować niezwykle atrakcyjne rozwiązania. Szacuje się nawet, że w najbliższym czasie zainteresowanie odbiorem w punkcie wzrośnie o 100%, a tym samym możemy się spodziewać coraz większej ilości miejsc, w których skorzystamy z oferty.