Znany w Niemczech przewoźnik Uber właśnie zapowiedział wejście z nową usługą na teren Polski. To jedna z najważniejszych inwestycji marki w naszym kraju. Uber działa w Polsce od 2015 roku i od początku łączył kierowców i pasażerów, będąc ciekawą alternatywą dla taksówek czy też miejskich i pozamiejskich przewoźników. Ta aplikacja okazała się ogromnym sukcesem i po dwóch latach firma uruchomiła platformę Uber Eats, która pozwala zamówić jedzenie z dowozem.
Uber nie tylko stale rozwija zakres swojego działania, ale w znaczący sposób wpływa na rozwój lokalnej gospodarki oraz to, w jaki sposób działa konkurencja. Popularna inwestycje na przykład w centrum badań i rozwoju rowerów Jump czy najnowsza usługa Uber Freight z pewnością okażą się kolejnymi sukcesami. Aktualnym celem firmy jest stworzenie aplikacji multimodalnej dla każdego rodzaju transportu.
Sam Uber Freight ma łączyć przewoźników ze spedytorami, a tym samym zaplanować transport za pomocą jednego kliknięcia, wykorzystując płatności elektroniczne. W efekcie spedytorzy będą mieć dostęp do szeregu różnych przewoźników, a także będą mogli w czasie rzeczywistym monitorować przewóz ładunków. Uber będzie stanowić element łączący między spedytorami a pośrednikami niezależnie od ich wielkości. Z pewnością wpłynie to na rozwój sektora, a także podniesienie standardów w branży.
Uber Freight jest doskonałym rozwiązaniem dla spedytorów i przewoźników także tych działających na polskim rynku. Przede wszystkim będą mogli oni czerpać z najnowszych technologii, a także łatwiej będzie im znaleźć kontrahentów. To w sytuacji, gdy firmy są niewielkie i rozproszone ma bardzo duże znaczenie. Uber Freight będzie mobilizował do współpracy, a także pozwoli zaplanować rozwój tak ważnego sektora.
Sama Polska jest drugim co do wielkości rynkiem zbytu dla przedsiębiorstw transportowych w Europie. Wpływa na to zarówno rozwój sektora e-commerce, jak i rosnąca konsumpcja, a tym samym ilość punktów sprzedaży detalicznej. To one wpływają bezpośrednio na ekspansję branży transportowej na terenie kraju. W samej Polsce w logistyce zatrudnia się około 300 tys. osób. Cyfrowe rozwiązania proponowane przez Uber Freight z pewnością będą ten wzrost umacniać. Z drugiej strony otworzą nowe możliwości i przed przewoźnikami, i przed spedytorami.
Zobacz oferty brokerów wysyłaj taniej