Popularność przesyłek kurierskich zamawianych zarówno u samych przewoźników, jak i w serwisach brokerskich wynika z tego, że szybko i rzetelnie dostarczają przesyłki do odbiorców. Ciekawe oferty cenowe można znaleźć w katalogu brokerów, który umożliwia znalezienie taniego przewoźnika oraz w razie potrzeby ponowne wezwanie kuriera. Sprawna obsługa oraz pomoc w sprawnej realizacji zleceń zarówno od klientów indywidualnych, jak i biznesowych sprawia, że każde przesyłka otoczona jest szczególną troską.
Katalog brokerów jest doskonałym miejscem, które pozwala znaleźć wiarygodnego i sprawnego przewoźnika. Wysyłka wielu paczek wymaga sprawnej logistyki, a czasem z różnych przyczyn nie udaje się dostarczyć ich w terminie. Ten jest określany już na etapie składania zamówienia, a informacje o planowanym przyjeździe kuriera znajdziemy również w dedykowanych modułach śledzenia przesyłki. Warto pamiętać, że w większości firm jeśli założymy zamówienie od godziny 11.00, możemy liczyć na odebranie jej tego samego dnia.
DPD kurier nie przyjechał
W przypadku gdy pomimo deklaracji odebrania przesyłki o określonej godzinie przewoźnik po nią nie dojechał, zazwyczaj można założyć, że zatrzymały go okoliczności niezależne od niego. Odpowiedzią na pytanie, dlaczego kurier DHL nie przyjechał może być na przykład awaria samochodu, wypadek lub też trudne warunki na drodze. Takie nieprzewidziane zdarzenia, a nie zła wola pracownika, są najczęściej powodem różnych opóźnień. Warto, gdy na przykład zamówiliśmy przesyłkę, a kurier DPD nie przyjechał skontaktować się z firmą kurierską lub pośrednikiem, u którego zamówiliśmy usługę. To on nam pomoże w negocjacjach z przewoźnikiem. Podstawą będzie ustalenie przyczyny, dlaczego kurier nie przyjechał. DHL i DPD dbają o wysokie standardy i warto pamiętać przy jakiejkolwiek rozmowie z kurierem lub brokerem trzeba mieć przygotowany numer nadania przesyłki. Rozmowa telefoniczna jest najprostszą metodą ustalenia przyczyny opóźnień oraz ustalić ponowny przyjazd kuriera po paczkę.
Dlaczego kurier nie przyjechał?
Oczekiwanie na kuriera może być frustrujące, szczególnie gdy ważny jest dla nas czas. Jeśli pomimo deklaracji nie doczekaliśmy się przewoźnika, możemy dochodzić swoich praw, ponieważ firma nie wywiązała się z zawartej umowy. W pierwszej kolejności musimy poinformować brokera lub firmę przewozową – czyli tego, u którego zamówiliśmy usługę, że pomimo deklaracji kurier nie dotarł. Tą drogą możemy załatwiać późniejsze ewentualne reklamacje lub też ponownie umówić odbiór przesyłki. Warto pamiętać, że korzystając z usług brokera, możemy korzystać z wysokiego standardu usług, ponieważ na mocy podpisanych z firmami przewozowymi umów jest inaczej traktowany w negocjacjach niż osoby prywatne. Jeśli to za jego pośrednictwem dokonaliśmy zamówienia kuriera, to tą samą drogą zgłaszamy wszelkie trudności. Jeśli kurier nie przyjechał po paczkę, najprościej będzie złożyć ponowny pickup lub dowieźć paczkę do miejsca odbioru. Gdy doszło do zagubienia paczki lub też oczekiwanie na dostawę bardzo się przedłużyło, mamy prawo do złożenia reklamacji.
Co zrobić, gdy kurier nie przyjechał?
Jeśli przewoźnik do nas nie dojedzie z pewnością nie wynika to z jego złej woli. Każdemu zdarzają się awarie i wypadki, a szczególnie w ruchu miejskim o różnego rodzaju nieprzewidziane zdarzenia nie trudno. Może się również zdarzyć, że miniemy się z przewoźnikiem i zamiast paczki znajdziemy w skrzynce awizo, na podstawie którego możemy odebrać przesyłkę w konkretnym punkcie odbioru. Czasem możemy również liczyć na ponowną próbę dostarczenia paczki.
W przypadku gdy przesyłka nie została dostarczona oraz nie otrzymaliśmy awizo, powinniśmy skontaktować się z brokerem, u którego zamawiasz usługę. Tą drogą skutecznie załatwić można ponowne dostarczenie w odpowiadającym terminie.
Co istotne, katalog brokerów pomaga znaleźć najlepsze firmy, które pośredniczą w realizacji szybkich i tanich zleceń. Żeby zgłosić nieprawidłowości w doręczeniach, należy się zwrócić do konkretnego brokera, u którego usługa została zamówiona. Jego dane można znaleźć na przykład w e-mailu potwierdzającym zamówienie. Dodatkowo niezbędny będzie numer przesyłki i jej pełne dane.